وبلاگ درآمد برتر

کسب درآمد از آموزش ، کسب درآمد از فروش فایل ، کسب درآمد از اینترنت

وبلاگ درآمد برتر

کسب درآمد از آموزش ، کسب درآمد از فروش فایل ، کسب درآمد از اینترنت

بیوگرافی و تصاویر بازیگران و سلاطین کمدی سینمای ایران

در این مطلب از بازیگرنیوز بازیگران طنز ایران و بازیگران مرد طنز که با آثار درخشان خود در سینما و تلویزیزون خنده بر لبان مخاطبان میاورند را معرفی کرده ایم . در ادامه با ما همراه باشید.

اولین فیلم طنز رضا عطاران چه بود؟

رضا عطاران در فیلم ساعت خوش در سال 73 کار خود را آغاز کرد.

هومن برق نورد با کدام فیلم به شهرت رسید؟

هومن برق نورد با بازی در سریال ساختمان پزشکان به شهرت رسید.

محسن تنابنده را مردم با کدام فیلم میشناسند؟

محسن تنابنده را اغلب مردم با سریال پایتخت میشناسند.

بهنام تشکر با کدام فیلم به شهرت رسید؟

بهنام تشکر با بازی در سریال ساختمان پزشکان به شهرت رسید.

بازیگران طنز ایران

مهران مدیری

مهران مدیری از بازیگران مرد طنز سینمای ایران است که در سال 1340 در تهران متولد شد.وی در خانواده‌ای هنردوست به دنیا آمد و فعالیت‌های هنری خود را از نخستین سال‌های نوجوانی شروع کرد و تا قبل از ورود به رشته تئاتر در دانشگاه، در چندین اثر نمایشی به عنوان بازیگر شرکت کرد.

مدیری تا سال 1372 با نمایش‌های زیادی چون: شوخی، تلگراف، آرسنال، پانسیون، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و… روی صحنه رفت. همچنین در این دوران به عنوان بازیگر در نمایش‌های رادیویی قصه‌های شب نیز حضور داشت.

مدیری در سال‌های آغازین دهه 70، نخستین تجربه حضور خود را در برنامه‌های مذهبی تلویزیون تجربه کرد تا آنکه وارد وادی طنز نمایشی در تلویزیون شد. در مجموعه‌های تلویزیونی نوروز72- بازیگرـ و پرواز 57 – بازیگر و کارگردان- در بهار و زمستان 1372، به عنوان یک بازیگر کمدی معرفی شد.

عکس مهران مدیری با پیراهن سفید

رضا عطاران

عطاران از بازیگران مرد طنز سینمای ایران است که در سال ۱۳۷۳ با مجموعه ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری در کنار بازیگرانی چون رضا شفیعی جم، نصرالله رادش، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی کارهای کمدی بازی کرد.وی در میانه سال ۱۳۷۷ به همراه مجید صالحی و یوسف تیموری در گروه کودک و نوجوان شبکه یک تلویزیون، مجموعه “مجید دلبندم” و در سال ۱۳۷۹ مجموعه “قطار ابدی” را عرضه کرد و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ مجموعه‌های سیب خنده، ستاره‌ها، کوچه اقاقیا را ارائه کرد.

همچنین عطاران گروه موسیقی دمپایی را به همراه یوسف تیموری و چند تن دیگر تشکیل داد.

وی در سال ۱۳۸۳ وارد عرصه تولید سریال‌های مناسبتی ماه رمضان شد و سریال خانه به دوش را ساخت. پس از آن در سال ۱۳۸۴ مجموعه متهم گریخت را به نویسندگی سعید آقاخانی، کارگردانی کرد.

رضا عطاران همچنین در چند فیلم‌ سینمایی ازجمله هوو و تیغ زن، کلاهی برای باران و اسب حیوان نجیبی است بازی کرده است.

تیپ رضا عطاران با کلاه و کت مشکی

شقایق دهقان

شقایق دهقان از بازیگران زن کمدی است.وی در روز چهارم اسفند ماه سال ۱۳۵۷ در آلمان به دنیا آمد.او زن برادر شوهر(جاری) بهاره رهنما و همسر مهراب قاسم خانی نویسنده خوب ایران است.مهراب قاسم خانی طراح صحنه کارهای نود شبی تلویزیون می‌باشد که در جریان سریال پاورچین با هم آشنا شدند. عمده فعالیت وی در سریالهای نود شبی مهران مدیری می‌باشد

عکس شقایق دهقان با شال طوسی

برزو ارجمند

برزو ارجمند از بازیگران مرد طنز سینمای ایران است که زاده ۱۳۵۴ خورشیدی در مشهد، پسر انوشیروان ارجمند و برادر بهار ارجمند، بازیگر و کارگردان ایرانی است. عموی او داریوش ارجمند و پسر عمویش امیریل ارجمند هم از بازیگران برجسته به حساب می آیند.

عکس برزو ارجمند در جشنواره فیلم فجر با کت مشکی وپیراهن سفید

هومن برق‌نورد

هومن برق نورد (زادهٔ ۵ دی ۱۳۴۸) از بازیگران مرد طنز سینمای ایران است .
هومن برق نورد از جمله افرادی است که رؤیای بازیگریاش خیلی زود به حقیقت تبدیل شد. برق نورد در ابتدای سالهای جوانی اش با تئاتر و بازیگری آشنا شد و خیلی زود به جمع بازیگران تئاتر پیوست.

او با تلاش مداومش حدود بیست سال صحنه های تئاتر کشور را در نوردید تا آنکه با مجموعه «بیداری» به کارگردانی بهرام عظیمپور راهی تلویزیون شد.

اولین کار تئاتری اش را در سال 1367 انجام داد و آقای جعفری او را به این عرصه وارد کرد. او با تلاش مداومش حدود بیست سال صحنه های تئاتر کشور را در نوردید تا آنکه با مجموعه بیداری به کارگردانی بهرام عظیمپور راهی تلویزیون شد. او با بازی در سریال ساختمان پزشکان به شهرت رسید و محبوبیتش با بازی در سریال دودکش بیشتر شد.

عکس هومن برق نورد با بولیز ابی

محسن تنابنده

محسن تنابنده متولد سال 1354 از بازیگران مرد طنز سینمای ایران است که فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه هنر و معماری است. او فیلم نامه نویس و بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است. و همه او را با بازیگر نقش نقی در سریال نوروزی پایتخت می شناسند.

محسن تنابنده یکی از بازیگرانی است که در نقش های متفاوت مقابل دوربین رفت و به خوبی از عهده ایفای آنها برآمد. نقش های متفاوت کمدی و جدی در سینما و تلویزیون همگی نشانی از علاقه و تبحر محسن تنابنده به دنیای بازیگری دارد.

6نقش متفاوت محسن تنابنده

محسن تنابنده با کت مشکی وپیراهن سفید

بهاره رهنما

بهاره رهنما از بازیگران زن کمدی در ۱۰ آذر سال ۱۳۵۲ در هزاوه از توابع استان مرکزی متولد شد . وی لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس حقوق قضایی را از دانشگاه آزاد گرفته است. او همسر پیمان قاسم خانی نویسنده سینما و جاری(زن برادر شوهر) شقایق دهقان بازیگرسینما و تلویزیون می‌‌باشد. او یک دختر به نام پریا قاسم خانی دارد.

برای اولین بار با فیلم افعی به سینما آمد. سپس با همسرش در فیلم عاشقانه بازی کرد. او در سال ۱۳۸۰ بازی در یک فیلم کمدی نان و عشق و موتور هزار را تجربه کرد که نشان از توانایی او در زمینه فیلمهای کمدی داشت.

عکس جنجالی بهاره رهنما با توربان صورتی

بیژن بنفشه خواه

بیژن بنفشه خواه از بازیگران مرد طنز سینمای ایران است که متولد یکم ۱ فروردین ماه ۱۳۵۲ در تهران می باشد. پدر وی رضا بنفشه خواه از بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون می باشد بیژن بنفشه خواه در مجموعه های زیادی که اکثرا طنز بوده حضور موفق داشته است.

از جمله کارهای وی می توان به مجموعه های تلویزیونی ما چند نفر,بدون شرح,مرد دو هزار چهره,قهوه تلخ ساختمان پزشکان,خانه اجاره ای,مجموعه جدید ویلای من ساخته مهران مدیری و سریال پژمان اشاره نمود.

عکس بیژن بنفشه خواه با کت مشکی

خشیار راد

خشایار راد (زاده 5 مهر 1330) از بازیگران مرد طنز اهل ایران است. او با مجموعه تلویزیونی قطار ابدی کار خودرا در سینما آغاز کرد.

او در کارنامه خود کارهای تلفن همراه رئیس جمهور (1390) مامان بهروز منو زد (1390) زبان مادری (1389) خوابگاه دختران (1383) تله فیلم مرغ تخم طلا موجودی کافی نیست ،مجموعه تلویزیونی قطار ابدی (1378) کوچه اقاقیا (1381) خانه به دوش (1383) متهم گریخت (1384) ترش و شیرین (1386) آرزوهای شیرین (1386) زندگی به شرط خنده (1384) آخرین ماشین دنیا شاید برای شما هم اتفاق بیفتد شهرزاد قصه گو چهار چرخ رفیق ویژه رادارد.

او پس از بازی در مجموعه طنز «خانه به دوش» توانست توانایی‌های خود را در زمینه بازیگری به نمایش بگذارد و پس از آن نقش‌های متعددی را در فیلم‌ها و مجموعه‌های طنز و حتی جدی بر عهده گرفت.

عکس جنجالی بهاره رهنما با توربان صورتی

فلامک جنیدی

فلامک جنیدی از بازیگران زن کمدی متولد سال 1351، پدرش مشهدی است. دو خواهر و یک برادر دارد، سوم دبیرستان بود که تصمیم گرفت روزی بازیگر شود، در دانشگاه نمایشنامه‌نویسی خوانده است.

اولین باری که مردم با چهره او آشنا شدند ایفای نقش در «جنگ 77» بود و پس از آن ببخشید شما، جایزه بزرگ، بدون شرح، شب‌های برره و… او با رامین ناصر نصیر هم دانشگاهی بود و توسط وی به مهران مدیری معرفی شد… فلامک جنیدی هم طی سال‌های اخیر یک پای ثابت مجموعه‌های طنز بوده است.

فلامک جنیدی با شال نارنجی و لباس زرد

رامبد جوان

متولد1350با بازی در نقش کوتاهی در مجموعه تلویزیونی پرطرفدار همسران شناخته شد و سپس با بازی در مجموعه تلویزیونی خانه سبز به شهرت رسید و خیلی زود توانست نویسندگی و کارگردانی بعضی از نمایشها و مجموعه ها را به عهده بگیرد. بازی او فیلم مومیایی3 و مجموعه تلویزیونی ولایت عشق چهره دیگری از او به نمایش گذاشت.

رامبد جوان کارگردانی چهار مجموعه تلویزیونی به نام‌های گم‌گشته، نشانی، مسافران و توطئه فامیلی را به‌عهده داشته‌است که مجموعه نشانی ایام نوروز ۸۷ از شبکه دو سیما پخش شد. مجموعه گم‌گشته به نویسندگی سید سعید رحمانی و علی‌رضا کاظمی‌پور نیز در ماه رمضان سال ۱۳۸۰ از سیما پخش شد.

وی کارگردان و مجری برنامه خندوانه‌ است که از سال ۱۳۹۳ از شبکه نسیم پخش شد.

عکس رامبد جوان در بذنامه خندوانه

مهران رجبی

بازیگر همیشه خندان سینما و تلویزیون از بازیگران مرد طنز سینمای ایران است که متولد دهم دی ماه ۱۳۴۰ از روستای واریان کرج، فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی رشته گرافیک از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد گرافیک در دانشگاه تربیت مدرس است.

استعداد وی در زمینه بازیگری ابتدا به وسیله رضا میرکریمی که همکلاس او در دانشگاه بود کشف شد و توسط او به تلویزیون و سینما راه یافت.مهم ترین ویژگی بازی مهران رجبی این است که وی نسبت به دیگر بازیگران سینما و تلویزیون ایران بسیار راحت و اصطلاحا رئال و واقعی نقشش را بازی می کند.

عکس مهران رجبی با ژاکت مشکی

فرناز رهنما

فرناز رهنما از بازیگران زن کمدی و بازیگر نقش «نازنین» مجموعه «ساختمان پزشکان» متولد اصفهان و دانش آموخته رشته بازیگری است. او یکی از بازیگران تئاتر کشور است و هم اکنون مشغول تمرین در یک نمایش است تا مهر و آبان سال جاری بعد از مجموعه «ساختمان پزشکان» به صحنه تئاتر باز گردد. «رهنما» در کارنامه هنری اش در آثاری هم چون «زیرزمین»، «مأمور بدرقه»، «اقلیما» و «بعداز ظهر سگی سگی» نقش آفرینی کرده است

تیپ فرناز رهنما با مانتو سبز

محمدرضا شریفی نیا

متولد1334برای اولین‌بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی (استاد دانشگاه) در فیلم پری (داریوش مهرجوئی، 1373) دیده شد. اما قبل از آن و در سال‌های 1370 تا 1372 مشغول بازی در نقش ولید در مجموعه تلویزیونی امام‌علی (ع) (داود میرباقری) بود که با پخش این مجموعه در سال 1375 مطرح و شناخته شد

محمد رضا شریفی نیا علاوه بر بازی در فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی، سمت های دستیار کارگردان، برنامه ریز، عکاس را هم برعهده داشته است. او علاوه بر اینها در بسیاری از فیلم ها انتخاب بازیگران را بر عهده دارد.

شریفی نیا در فیلم های سینمایی بسیاری همچون ثبت با سند برابر است، سه بیگانه، معراجی ها، پس کوچه های شمرون، خاکستری، اخراجی ها ۲، یک اشتباه کوچولو و زن ها فرشته اند فعالیت داشته است.

عکس محمدرضا شریفی نیا با کلاه و لباس سفید

مرجانه گلچین

مرجانه گلچین از بازیگران زن کمدی (زادهٔ ۲ اسفند ۱۳۴۷ در تهران) است. وی خواهر منیژه گلچین (بازیگر) و دخترعموی نادیا دلدار گلچین (بازیگر) است.
گلچین در نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و در رشته تخصصی نوازندگی تئاتر فارغ‌التحصیل شد. او با تشویق خواهرش منیژه که در آن زمان بازیگر بود به بازیگری در تئاتر پرداخت. با بازی در مجموعه تلویزیونی «آئینه» پا به تلویزیون گذاشت و پس از آن در چند سریال تلویزیونی دیگر و در سینما به ایفای نقش پرداخت.

او در دهه 70 بیشتر به سینما پرداخت اما در عرصه سینما هم چندان پر رنگ ظاهر نشد.بالاخره بعد از مدت ها رضا عطاران با سریال بزنگاه این بازیگر را به دوران اوج خود بازگرداند.

عکس زیبای مرجانه گلچین با مانتو ابی و شال مشکی

بهنام تشکر

بهنام تشکر از بازیگران مرد طنز سینمای ایران است.وی زادهٔ روز دوشنبه ۴ بهمن سال ۱۳۵۵در شهر بندر انزلی است. وی اصالتاً آذری است . پدر وی قبل از تولد “بهنام” به انزلی مهاجرت می‌کند. او در سال ۱۳۷۵(۲۰ سالگی) همراه با خانواده اش از بندر انزلی به تهران مهاجرت کرد و از همان سال فعالیت تئاتری خود را در ساری با بازی در نمایش کمدی میرزا فرفره آغاز کرد.

آقای تشکر با بازی در سریال مروارید سرخ وارد عرصه بازیگری شد و با بازی در نقش دکتر نیما در سریال ساختمان پزشکان اولین نقش جدی خودش را به نمایش گذاشت و توانست به شهرت زیادی برسد و هواداران زیادی را به خود جلب نماید، او در این سریال در کنار هومن برق نورد به ایفای نقش پرداخت و توانست بخوبی از عهده نقشش برآید. این مجموعه تلویزیونی توسط سروش صحت ساخته و در ماه رمضان سال 1390 روی آنتن شبکه سوم سیما رفت و با استقبال خوب مردم روبرو شد.

بهنام تشکر یک سال بعد با بازی در سریال دزد و پلیس بار دیگر به همراه هومن برق نورد به ایفای نقش پرداخت و یک زوج هنری دوست داشتنی را با وی تشکیل داد. این مجموعه طنز در سال 1391 توسط سعید آقاخانی ساخته و در ماه رمضان از شبکه سوم سیما پخش شد. بهنام تشکر در این سریال نقش اول را به عهده داشت و با شقایق دهقان و حمید لولایی همبازی بود، داستان سریال درباره خلافکاری است که با خوردن ضربه به سرش حافظه خود را از دست میدهد.

تیپ بهنام تشکر با کت مشکی و لباس سفید

جواد عزتی

محمدجواد عزتی (زاده ۲۰ دی ۱۳۶۰) از بازیگران مرد طنز اهل ایران و فارغ التحصیل تئاتر از هنرستان سوره است.

او کارش را با اجرای تئاتر های خیابانی شروع کرده است. خودش میگوید تقریبا هیچ بوستانی در تهران نیست که در آن تئاتر خیابانی اجرا نکرده باشم.اکثر کارهای او تم طنز و اجتماعی داشته اند.

وی در مجموعه های مثل هیچ‌کس، کمربندها را ببندیم، باغ مظفر، سه دونگ سه دونگ، مرد هزارچهره، چاردیواری، لطفا دور نزنیم…،دست بالای دست و قهوه تلخ ایفای نقش کرده است.همچنین وی در فیلم طلا و مس ایفای نقش کرده است.

عکس جواد عزتی با کت مشکی لباس سفید

هادی کاظمی

متولد آبان ماه 1355 است ، او یکی از بازیگران سرشناس طنز است که با سریال شبهای برره اثر مهران مدیری مشهور شد و در آثار دیگر مدیری نیز ظاهر شد.

ماندگارترین نقش او نقش نظام دو برره بود که هیچگاه از ذهن مردم فراموش نشد از همان سالهال روی صحنه رفت. او در «قهوه تلخ» در نقش باباشاه جایگاه خود در طنز را محکم‌تر کرد.

تیپ هادی کاظمی با کت سفید

نیما فلاح

نیما فلاح متولد 1351 تهران از بازیگران مرد طنز سینمای ایران است و دارای مدرک کارشناسی گرافیک مطبوعاتی است . او بازی در تلویزیون را با نقش دستیار درک در مجموعه طنز ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری آغاز کرد و پس از چند سال وقفه دوباره با مهران مدیری در برنامه جنگ 77 فعالیت بازیگری اش را ادامه داد.

عکس نیما فلاح با کت راه راه و پیراهن ابی

سحر ولد بیگی

سحر ولدبیگی از بازیگران زن کمدی (زاده ۱۳۵۶، تهران) است.وی دختر مسعود ولدبیگی (چهره پرداز) و همسر نیما فلاح (بازیگر) است.

وی دارای مدرک دیپلم اداری بازرگانی از هنرستان شهید مدرس است.سحر ولدبیگی یک دوره بازیگری را در کارگاه آزاد بازیگری گذراند و پس از بازی در چند مجموعه تلویزیونی، با سریال «دختران» شناخته شد.

تیپ اسپرت سحر ولد بیگی با مانتو بنفش وشال سبز

ساعد هدایتی

ساعد هدایتی از بازیگران مرد طنز سینمای ایران است که 19 فروردین ماه سال 1334 در رشت متولد شد.
به گفته هدایتی، در سال ۱۳۷۸ و به دنبال بستری شدن پدر مهران مدیری در بیمارستان محل کار هدایتی، وی با مهران مدیری آشنا شد و در آنجا وی از سابق کار خود در دهه پنجاه با وی سخن گفت. این آشنایی به همکاری سینمایی آنها انجامید و او اولین کار سینمایی مشترک خود با مدیری به نام پلاک ۱۴ را بازی کرد.

آشنایی با مهران مدیری نقطه عطفی در زندگی ساعد هدایتی محسوب میشود و این دو هنرمند در چندین فیلم و سریال با هم همکاری داشتند.

ساعد هدایتی در سریال هایی چون پلاک 14، نود شب، پاورچین، نقطه چین، جایزه بزرگ، شب های برره، باغ مظفر، مرد هزار چهره، بمب خنده، درحاشیه، گنج مظفر، قهوه تلخ، شوخی کردم و عطسه به کارگردانی مهران مدیری به ایفای نقش پرداخته است.

عکس ساعد هدایتی با پیراهن آبی و جلیقه طوسی

پروین قائم مقامی

پروین قائم مقامی از بازیگران زن کمدی و مادر «بهاره رهنما»، بازیگر سینما و تلویزیون است که با سریال کمیدی «خانه اجاره ای» به کارگردانی «رامین ناصر نصیر» وارد قاب تلویزیون شد.

پروین قائم‌مقامی نخستین تجربه حضور در سینما را در سال 1386 در فلم «دایره زنگی» به کارگردانی «پریسا بخت‌آور» کسب نمود و همکاری با هنرمندانی همچون «مهران مدیری»، «باران کوثری» و «امین حیایی» را تجربه کرد.

آثار مهم پروین قائم‌مقامی در سال 1387، بازیگری در سریال «ای دوست مرا‌به خاطر‌آور» به کارگردانی «حمید نعمت‌الله»، فلم «زندگی شیرین» به کارگردانی «قدرت‌الله صلح‌میرزایی» و سریال «مرد هزارچهره» به کارگردانی «مهران مدیری» است.

بانو ‌مقامی توانست با بازی در سریال مرد هزارچهره تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر مهران مدیری، «پرویز فلاحی‌پور»، «علیرضا خمسه» و «پژمان بازغی» بر تجارب او افزود.

در سال 1389 در سریال «ساختمان پزشکان»حضور یافت و نقش مادر داکتر نیما افشار با بازی «بهنام تشکر» را ایفا نمود.

عکس پروین قائم مقامی در سکانسی از فیلم با روسری آبی

یوسف تیموری

یوسف تیموری از بازیگران مرد طنز سینمای ایران است که 6 دی ماه ۱۳۵۸ – در غرب تهران به دنیا آمده .فوق دیپلم هنر و دانش آموخته هنرستان صدا و سیما می باشد و یکی از هنرجویان ممتاز کلاسهای استاد سمندریان بوده است.
اودر سال 1376 با مجموعه طنز سیب خنده به کارگردانی رضا عطاران در تلویزیون دیده شد و با مجموعه عروسک مجید دلبندم به شهرت رسید.

سریال زیر آسمان شهر عنوان اولین سریالی بود که یوسف تیموری در آن به ایفای نقش پرداخت. او در این سریال نقش پولاد را بازی میکرد.

عکس اتلیه یوسف تیموری با کت چرم قهوه ای

سحر جعفری جوزانی

سحر جعفری جوزانی از بازیگران زن کمدی در سال ۱۳۵۷ در آمریکا متولد شد و تا سن ۵ سالگی ساکن آنجا بود. وی فرزند مسعود جعفری جوزانی (نویسنده و کارگردان) و فارغ التحصیل روانشناسی کودک از دانشگاه آزاد اسلامی است.

جعفری جوزانی در سال 1382 در سریال تلویزیون نقطه چین بازی کرد و فعالیت خود را در تلویزیون شروع کرد. او در سال 1385 مجددا با مهران مدیری در سریال باغ مظفر همکاری کرد که ایفای نقش فروغ ، دختر مظفرخان در این سریال او را دوباره به چهره ای مطرح و محبوب تبدیل کرد.

سحر جعفری جوزانی در سال 1389 در سریال خانگی قهوه تلخ مهران مدیری به ایفای نقش پرداخت و در سال 1393 در فیلم سینمایی ایران برگر ساخته پدرش مسعود جعفری جوزانی بازی کرد.

تیپ اسپرت سحر جعفری جوزانی با مانتو سفید وشال طوسی

علی صادقی

متولد آذر ماه 1359 فوق دیپلم کامپیوتر خیلی اتفاقی به جرگه بازیگران پیوست.

شروع کار علی صادقی در جلوی دوربین به گفته خودش از مجموعه آفتاب عالم تاب ساخته امیر سماواتی و مازیار حبیبی نیا بود.علی صادقی در ژانر طنز به ایفای نقش می پردازد و چهره ای دوست داشتنی برای دوستداران فیلمهای طنز به شمار می رود.

علی صادقی چند سال بعد و در همکاری با رضا عطاران در سریال‌های «کوچه اقاقیا» «خانه به دوش»، «متهم گریخت» و «بزنگاه» «سه در چهار» «نقطه سر خط» «خوش نشین ها» «زن‌بابا»«دردسر والدین»«قرارگاه مسکونی»«پشت کنکوری ها»«زندگی به شرط خنده» به اوج رسید.

تیپ اسپرت علی صادقی با کلاه و کت مشکی

مجید صالحی

مجید صالحی از بازیگران مرد طنز سینمای ایران است که متولد 26 شهریور 1354 در تهران است. وی فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش انتیگونه آغاز کرد و سپس به تلویزیون رفت و در مجموعه های تلویزیونی مختلف و البته اغلب با مضمون طنز بازی کرد . خیلی زود با شخصی مجید دلبندم مشهور شد و این روند با برنامه های دیگر ادامه پیدا کرد.

اغلب فیلم هایی که صالحی تاکنون در آن ها ایفای نقش کرده با فروش بالایی روبه رو شده اند فیلمهایی همچون بعداز ظهر سگی سگی، مجردها، مجرد چهل ساله و … واین نشان می دهد که او بازیگری است قابل اعتماد و البته پرطرفدار، به قول خودش بازیگر خوش شانسی است!

عکس اتلیه مجید صالحی با کلاه و پیراهن چهارخونه

جواد رضویان

متولد 1353از سال ۷۳ در عرصه بازیگری مشغول به کار شده است. ولی با مجموعه طنز پاورچین به کارگردانی مهران مدیری به موفقیت رسید و در جایزه بزرگ این موفقیت را تکرار کرد.
جواد رضویان یکی دو تجربه کارگردانی هم داشته که البته نتوانست در این زمینه موفقیتهایی که در عرصه بازیگری بدست آورده بود را تکرار کند.

عکس جواد رضویان با پیراهن چهارخونه وکت چرم

بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری از بازیگران زن کمدی متولد 29/2/1354 در بیمارستان اقبال تهران و ساکن شهرک ژاندارمری است.
پدرش بختیاری و مادرش تهرانی است. بهنوش عضو آخر یک خانواده 6 نفری است. یک خواهر و دو برادر بزرگ‌تر از خود دارد که هر سه متاهلند.
در رشته مترجمی زبان لیسانس گرفته و با توجه به علاقه فراوانی که به این رشته دارد به محض این‌که فرصتی پیدا کند، به سراغ این رشته و ترجمه متون می‌رود.

پشت دیوار شب به کارگردانی مهران تاییدی در سال 76 اولین تجربه بازیگری بهنوش بختیاری در سینما بود.

تیپ سنتی بهنوش بختیاری

رضا شفیعی جم

وی متولد 1350 از بازیگران مرد طنز سینمای ایران است که فعالیت خود در تئاتر را از سال ۱۳۶۴ آغاز کرد و از سال ۱۳۷۰ در تلویزیون فعالیت میکند . با بازی در مجموعه ساعت خوش ساخته مهران مدیری به شهرت رسید و پس از آن در بیشتر مجموعه‌های طنز خوش درخشید.

مشهورترین و به یادماندنی‌ترین نقش او «بامشاد» در مجموعه نقطه چین به کارگردانی مهران مدیری است.

شروع فعالیت سینمایی رضا شفیعی جم در سال 1371 و در فیلم دو همسفر (اصغر هاشمی) بود.

سلفی رضا شفیعی جم در شمال

حمید لولایی

حمید لولایی از بازیگران مرد طنز سینمای ایران است که متولد 1334 در محله عشرت‌آباد تهران است. اصالتا شمالی است اما بزرگ شده محله عشرت‌آباد است.

با ساعت خوش قدم به عرصه طنز گذاشت. داریوش کاردان اولین کسی بود که قابلیت های او را در این وادی کشف کرد. چند سال بعد پس از چند سال دوری با ایفای نقش «خشایار مستوفی» در مجموعه زیر آسمان شهر به کارگردانی مهران غفوریان دوباره به بازیگری مطرح و محبوب تبدیل شد.

در سال 1384 برای بازی در فیلم سینمایی چند میگیری گریه کنی برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد انتخاب شد.

 عکس اتلیه حمید لولایی

مهران غفوریان

مهران غفوریان متولد سوم شهریورماه1353 بازیگر ، کارگردان و نویسنده ایرانی سینما و تلویزیون است.

اولین بار سال 1373 در 20 سالگی به پیشنهاد یکی از دوستانش در تست برنامه آیتمی 39 به کارگردانی داریوش کاردان شرکت کرد و قبول شد.

اما اوج شهرت او برای ساخت مجموعه تلویزیونی زیر آسمان شهر بود که از بهترین و پر مخاطب ترین سریال های چند دهه اخیر تلویزیون بود که سری دوم و سوم آن را نیز ساخته و خودش نیز در نقش بهروز خالی بند نقش آفرینی کرده بود.

 عکس مهران غفوریان با پیراهن و شلوار مشکی

فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی (زاده 21 دی 1324 در قم) کارگردان بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است.فتحعلی اویسی بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است. او فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا در سال 1353 است. وی در همان سال به ایران بازگشت و شروع فعالیت سینمایی اش با بازی در فیلم قدغن (علی رضا داوودنژاد) در سال 1357 بود
پس از اتمام تحصیل به عضویت سیمای جمهوری اسلامی درآمد و در دهه شصت در فیلم های بسیاری بازی کرد چند فیلم ناموفق هم کارگردانی کرد.
در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش (مریم و میتیل) فیلم موفقی از آب درآمد. اما در چهارمین فیلمش (سربلند) به هیچ وجه موفق نبود. فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون فعال بود و بازی های زیبائی هم از خود به نمایش گذاشت.

اوج هنرنمایی و موفقیت فتحعلی اویسی، بازی در مجموعه تلویزیونی بدون شرح بود.

فتحعلی اویسی با پیراهن سفید

امیر جعفری

امیر جعفری بازیگری را در یک دوره دو ساله زیر نظر استاد حمید سمندریان آموخت و اولین بار در سال 80 به دنیای سینما راه یافت و در همین سال اولین سریال تلویزیونی اش را بازی کرد.

بازی او در مجموعه بدون شرح (مهدی مظلومی، ١٣٨٠)‌ اولین حضور او در تلویزیون بود. زوج او و فتحعلی اویسی در دو مجموعه بدون شرح و کمربندها را ببندیم (مهدی مظلومی، ١٣٨٣) با استقبال فراوان مخاطبین مواجه شد.

امیر جعفری با تیشرت مشکی

سیروس گرجستانی

علی اکبر محمودزاده گرجستانی با نام هنری سیروس گرجستانی متولد ۲۵ اسفند ۱۳۲۳ در بندر انزلی بود که در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۹در بیمارستان شهید لواسانی تهران به دلیل عارضه قلبی درگذشت.

(۱۳۴۵) بازی کرده بود. وی همچنین در عرصه ورزش نیز فعال بوده و به مدت ۱۰ الی ۱۲ سال بازیکن تیم فوتبال شاهین بوده‌است. از جمله سریال‌های مطرح این بازیگر می‌توان به همکاری‌اش با رضا عطاران در مجموعه «متهم گریخت» و همچنین ایفای نقش در سریال‌های «زن بابا» و «گاوصندوق» اشاره کرد.

از مرحوم گرجستانی آثار چون ما همه با هم هستیم (۱۳۹۷)، قانون مورفی (۱۳۹۷–۱۳۹۶)، نهنگ عنبر ۲: سلکشن رؤیا (۱۳۹۵)، پا تو کفش من نکن (۱۳۹۵)، ناردون (۱۳۹۴)، آدم باش (۱۳۹۳)، عشق، تصادف (۱۳۹۳) و… در حوزه سینما به یادگار مانده است.

گرجستانی در آثاری چون شاهرگ، دنگ و فنگ روزگار، شرایط خاص، کوبار، نوار زرد و… در عرصه سریال های تلویزیونی ایفای نقش کرده بود.

عکس اتلیه سیروس گرجستانی با پیراهن سفید

مریم امیر جلالی

مریم امیر جلالی از بازیگران زن کمدی متولد سال ۱۳۲۶ است و در سال ۱۳۷۳ وارد کارهای هنری شده و اولین بار در سریال زیرگنبد کبود به کارگردانی آقای بهمن زرین پور ایفای نقش نمود.
پس از آن در سریالهای دیگر به اسامی هتل- نوعروس- خودرو تهران ۱۱- این زمینها – پشت کنکوریها- خانه بدوش – کارگاه شمس و مادام و ….فعالیت کرده است.

او از وقتی که در سریال های طنز شروع به بازی کردن کرد ، به شهرت فراوانی رسید . به خصوص در سریال های ماه رمضان رضا عطاران .

تیپ مشکی واسپرت مریم امیر جلالی

سعید آقا خانی

سعید آقاخانی متولد ۴ اسفند ۱۳۵۰ در بیجار، بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون است. وی دانش‌آموخته تئاتر از دانشگاه تهران است. از کار‌های به یاد ماندنی او میتوان به دزد و پلیس، بیمار استاندارد، خوش نشین ها، رحمان۱۴۰۰، قسم، راه در رو و … اشاره کرد.

سعید آقا خانی در سال 1373 در مجموعه طنز ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری به ایفای نقش پرداخت و با آیتم پرطرفدار سعید و خان دایی جان به شهرت رسید. این مجموعه به صورت هفته ای یکبار از شبکه دو سیما پخش می شد.

پس از آن مجموعه های تلویزیونی زن بابا ، راه در رو و خوش نشین ها را در سال 1389 کارگردانی کرد. در مجموعه تلویزیونی راه در رو علاوه بر کارگردانی به ایفای نقش نیز پرداخت. مجموعه طنز راه در رو عید نوروز سال
1390 تهیه و تولید و در ایام نوروز از شبکه سوم سیما پخش شد.

سعید آقا خانی در جشنواره فجر

اکبر عبدی

متولد 1327از تلویزیون شروع کرد و خیلی زود محبوب شد و استعدادهایش را به رخ همگان کشید.
با بازی در فیلم « اجاره نشینها » در میان سینمایی های هم جایی برای خود پیدا کرد و در سال 1368 برای بازی بسیار زیبایش در فیلم « مادر » ساخته علی حاتمی برنده سیمرغ بلورین نقش دوم مرد از هجدهمین جشنواره فیلم فجر شد.
اوج هنر او در فیلمهای « هنرپیشه » (محسن مخملباف – 1371) و بخصوص فیلم « آدم برفی » (داود میرباقری – 1373) بود.
اکبر عبدی نیمه دوم دهه هفتاد را در سکوت سینمایی سپری کرد و خبری از آن عبدی پرطرفدار و محبوب نبود.

اکبر عبدی با پیراهن سفید و جلیقه مشکی

امین حیایی

امین حیایی (زادۀ ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در تهران) بازیگر و خواننده سینما و تلویزیون ایرانی است.

در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم برای فیلم «براده‌های خورشید» شد. خیلی زمان برد تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم‌های سینمایی بازی کند و در اولین نقش آفرینی اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم «سیب سرخ حوا» (۱۳۷۸) چندان موفق نبود.

او در سال ۱۳۸۱ با بازی در شش فیلم: مزاحم، مانی و ندا، مونس، اثیری، رز زرد و بوی بهشت روی پرده سینماهای تهران رفت و از این حیث رکورددار بود. حیایی همچنین تا به حال در چهار فیلم هتل کارتن، دست‌های آلوده، مزاحم و تله از ساخته‌های سیروس الوند به ایفای نقش پرداخته‌است. وی در سال ۱۳۸۶ برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم شب شد.

فروش میلیاردی اخراجی‌ها امین حیایی را به یکی از پول‌ساز‌ترین بازیگران مرد سینمای ایران تبدیل کرد، می‌گوید اگر سی‌دی غیر مجاز اخراجی‌ها وارد بازار نمی‌شد این فیلم به راحتی در تهران سه میلیارد تومان می‌فروخت.

امین حیایی با پیراهن سفید

سیامک انصاری

متولد 1347 فارغ التحصیل رشته کارشناسی نمایش و تلویزیون از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی است.

از سال 1377 با مهران مدیری سر سریالی آشنا شد تا اینکه سال 1381 وقتی 34 سال داشت با سریال پاورچین در نقش سپهر مهتابی دیده شد.

او سپس یکسال بعد با نقطه چین در نقش کوروش پیردوست به شهرت رسید و با سریال شبکه خانگی قهوه تلخ سال 88 در نقش مستشار به خاطره ها پیوست.

در پاییز 99 سیامک انصاری بصورت مشترک با سید جواد رضویان در قامت کارگردان و بازیگر سریال 021 را ساخت که اولین تجربه کارگردانی وی بود.

سیامک انصاری در جشنواره فیلم فجر

ارژنگ امیرفضلی

ارژنگ امیرفضلی بازیگر ایرانی است. او بیشتر به عنوان یک کمدین شناخته شده است.

ارژنگ امیرفضلی که همه او را به عنوان یکی از بازیگران کمدی می شناسند کار خود را با برنامه «نوروز 72» به کارگردانی داریوش کاردان، همراه با مهران مدیری و حمید لولایی آغاز کرد.

او به سرعت در عرصه هنر هفتم درخشید و علاوه بر بازیگری در سینما، تلویزیون و تئاتر، کارگردانی چند مجموعه تلویزیونی را نیز در کارنامه کار خود ثبت کرد.
از مهمترین آثار وی می توان به «الو الو من جوجوام» (مرضیه برومند)، «جنگجوی پیروز» (مجتبی راعی)، «مربای شیرین» (مرضیه برومند)، «شارلاتان» (آرش معیریان)، «شام عروسی» (ابراهیم وحیدزاده)، «اخراجی ها» (مسعود ده نمکی)، «اخراجی ها2» (مسعود ده نمکی)، «محاکمه در خیابان» (مسعود کیمیایی) و «افراطی ها» (جهانگیر جهانگیری) اشاره کرد.

پرتره ارژنگ امیرفضلی با پیراهن طوسی

سحر زکریا

سحر زکریا از بازیگران زن کمدی در تاریخ دوم مهرماه 1352 در اراک بدنیا آمد.

سحر زکریا با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی «در پناه تو» (در نقش دخترعموی رامین) وارد دنیای بازیگری شد. سپس توانایی خود را با بازی در نمایش ها و تله تأترهای مختلف آزمود. اما شاید از بازی در فیلم «مردی از جنس بلور» بود که دیده شد و بار دیگر به تلویزیون بازگشت و نقش های نه چندان مهمی در چند مجموعه بازی کرد.

بازی در نقش همسر رابین هود در مجموعه طنز «قطار ابدی» تا حدودی او را به شهرت رساند، اما شاید او با برنامهٔ طنز «پاورچین» بود که هم استعدادهای نهفتهٔ بازی در نقش کمدی خود را بروز داد و هم توانست به محبوبیت دست یابد.

او کار خود را با بازی در مجموعه های تلویزیونی مهران مدیری مانند پاورچین و مرد دوهزارچهره ادامه داد. همچنین در مجموعه ویدیویی قهوه تلخ بازی کرده است.

تیپ اسپرت و سفید سحر زکریا

عارف لرستانی

عارف لرستانی متولد 15 بهمن 1350 در کرمانشاه ،از بازیگران مرد طنز سینمای ایران بود. او با مجموعه جنگ 77 به کارگردانی مهران مدیری پا به عرصه بازیگری گذاشت و پس از آن در چندین مجموعه دیگر از جمله قهوه تلخ با او همکاری کرد.

عارف لرستانی در تاریخ 96/1/26 به دلیل ایست قلبی در خواب درگذشت.

عارف لرستانی با لباس آبی

اشکان اشتیاق

اشتیاق زمانی که سن بسیار کمی داشت پا به عرصه بازیگری گذاشت و برای اولین بار در برنامه سیب خنده و سریال دنیای شیرین دیده شد و بعد از آن در سریال های کیف انگلیسی و دوستانه به ایفای نقش پرداخت. بازی در سریال نود قسمتی زیر آسمان شهر با کارگردانی مهران غفوریان او را به شهرت رساند.

اشکان اشتیاق بعد از بازی در سریال های دنیای شیرین و زیر آسمان شهر در سال 1387 در سریال سه در چهار در کنار بازیگران به نامی همچون محمد کاسبی، مهران رجبی ، شهره لرستانی و علی صادقی به ایفای نقش پرداخت. این سریال داستان زندگی دو باجناق و خانواده هایشان را روایت میکند که برای گذران زندگی و امرار معاش تصمیم به تاسیس یک شرکت خدماتی می گیرند و همین موضوع مسائل و مشکلاتی را برای آن ها بوجود می آورد.

اشکان اشتیاق در سال 1390بار دیگر با سریال نقطه سر خط به کارگردانی سعید آقاخانی دیده شد،او در این سریال با بازیگرانی همچون حمید لولایی، علی صادقی و مریم سعادت همبازی است.

اشکان اشتیاق با پیراهن مشکی

یوسف صیادی

متولد سال ۱۳۴۸ و دارای مدرک دیپلم گرافیک است. او فعالیت‌های هنری خود را در زمینه نمایش کودکان آغاز کرد و با حضور در برنامه‌های طنز تلویزیونی در مقام کارگردان، تهیه کننده و بازیگر به ادامه آن پرداخت. او در فیلم اتانازی به کارگردانی رحمان رضائی به عنوان طراح صحنه و لباس حضور داشت.

اولین بار با فیلم تلویزیونی 8 میلی متری در سال 1368 وارد تلویزیون شد، با مجموعه جنگ جوان در 71 شناخته شد و با مجموعه های پرواز 57 و ساعت خوش شانس به محبوبیت رسید.

وی تهیه کننده مجموعه نوروزی دریچه، تهیه کننده و کارگردان مجموعه سومین نگاه تهیه کننده، کارگردان و بازیگر مجموعه یک بام و دو هوا و … نیز بوده است.

یوسف صیادی با نقش متفاوت در نقش امیر مسعود وزیری در معمای شاه ظاهر شد.

عکس اتلیه یوسف صیادی

مجید یاسر

مجید یاسر بازیگر ایرانی هست که اکثر او را در نقش های خنده دار دیده ایم، وی در سینما و تلویزیون ایران نقش های بسیاری نقش بازی کرده هست.مجید یاسر نخستین فیلم خود را در سال 84 به نام پادری و با کارگردانی محمد حسین لطیفی به ایفای نقش کرد مجید یاسر در تعداد زیادی از سریال ها و فیلمهای جذاب نقش آفرینی نموده هست.

مجید یاسر در سریالهای پادری ، صاحبدلان ، سه در چهار و استان تهران پلاک یک به ایفای نقش پرداخته هست .

شخصا علاقمند به همکاری و ایفای نقش در فیلمهای آقایان داریوش مهرجویی و اصغر فرهادی هستم در اغلب ژانرهای سینمایی و تلویزیونی فعالیت کرده ام اما ژانر اجتماعی که گرایش به خنده دار دارد را می‌پسندم. مجید یاسر

تصویر مجید یاسر در برنامه خندوانه

رامین ناصر نصیر

رامین ناصرنصیر ازجمله بازیگرانی بود که با مجموعه‌های طنز موفقی که در دهه 70 از تلویزیون پخش شد، خود را به مخاطبان معرفی کرد و با توانایی بالایی که در حرفه خود، خصوصا عرصه طنز داشت، توانست در مدت زمان کوتاهی تبدیل به یکی از چهره‌های محبوب شود.

فعالیت خود را در سال 1373 با ایفای نقش در مجموعه ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری شروع کرد و با این سریال به شهرت رسید.

او هجده سال است که در مجموعه‌های طنز تلویزیونی از جمله پلاک ۱۴، جنگ ۷۷، باجناق‌ها، پشت‌کنکوری‌ها و سه، پنج، دو ایفای نقش می‌کند.

رامین ناصر نصیر با تیشرت صورتی

سامان گوران

سامان گوران متولد 16 دی 1368 در تهران، بازیگر است

داشن آموخته انصرافی رشته بازیگری تئاتر است تقلید صدای افراد مختلف، او را در زمره یکی از بهترین تیپ سازان قرار داده است، رضا گوران بازیگر و نویسنده تئاتر پسرعموی پدرش می باشد.

بازی در سریال طنز خنده بازار با تقلید افرادی همچون مهران مدیری، علی دایی،مهدی فخیم زاده، رضا صادقی و عادل فردوسی‌ پور به شهرت رسید و موجب اعتراض برخی افراد مانند علی دایی و رضا صادقی شد.

از کودکی زیر نظر سید جواد هاشمی کار تئاتر انجام می‌ دهم به گفته رضا شفیعی‌جم بهترین تیپ ساز هستم و همیشه به من می‌گوید : هر اتفاقی که تو دوست داشته باشی برایت خواهد افتاد فقط با مشخص شدن شخصیت با قدرت تقلیدی که دارم در اثر تکرار کردن می‌ توانم نقش هرکدام از افراد را بازی کنم با گوش دادن زیاد صدای هر کسی را می توانم تقلید کنم ! سامان گوران

سامان گوران باکت سفید

شهره لرستانی

شهره لرستانی از بازیگران زن کمدی است. وی سال 1345 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار شهره لرستانی می‌توان به بازیگری در سریال مختارنامه، سریال سه در چهار و سریال امام علی (ع) اشاره کرد.

شهره لرستانی نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1365 در 20 سالگی در سریال اغر بخیر به کارگردانی مجید بهشتی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال مختارنامه، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای شهره لرستانی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون محمد شیری، آزیتا لاچینی، فاطمه طاهری و روح‌انگیز مهتدی را تجربه کرد.

شهره لرستانی در سال 1390 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 3 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم شهره لرستانی در این سال، بازیگری در سریال مختارنامه به کارگردانی سید داود میر‌باقری، سریال سه پنج دو به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و فیلم سه، پنج، دو به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده محسوب می‌شود.

وی سال 1387 در 42 سالگی در سریال سه در چهار نیز بازی کرده است. شهره لرستانی این‌بار با مجید صالحی یعنی کارگردان سریال سه در چهار و هنرمندانی چون محمد کاسبی، علی صادقی، مهران رجبی و نادیا دلدار گلچین همکاری داشت.

عکس شهره لرستانی با مانتو ابی و سبز

امیر غفار منش

امیر غفارمنش ۶ اردیبهشت سال ۱۳۴۷ در تهران متولد شد و فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز نمود. پس از آن توسط آقایان محمد رحمانیان و حسن فتحی به تلویزیون راه یافت و در سریالهای مختلف تلویزیونی از جمله: ساعت خوش، سیب خنده، قصه های شبانه، همسایه ها، چشم براه، دنیای شیرین، جادوی مهتاب، هفت گنج و رستوران خانوادگی به ایفای نقش پرداخت. او حضور در سینما را با فیلم خانه ای روی آب ساخته بهمن فرمان آرا تجربه کرد.وی متاهل است ومرحوم پوپک گلدره نیز همسر سابق وی بوده است.

عکس اتلیه امیر غفار منش

گیتی معینی

گیتی معینی از بازیگران زن کمدی متولد 29 دی 1323 در کرمانشاه، بازیگر است

قبل از انقلاب ابتدا وارد ارتش شاهنشاهی شد و بعد به عرصه رادیو رفت و بعد از انقلاب با کارهای تصویری به شهرت رسید، او مدت ها نویسنده طنز نیز بود.

وی تاکنون در سریال‌های متعددی که عموماً قالب طنز دارند به ایفای نقش پرداخته است.

گیتی معینی درباره اینکه در سریال‌های تلویزیونی کمتر حضور دارد، میی گوید: کارها کم شده است و از طرفی انتخاب بازیگر در کارهای امروزه به یک مافیا تبدیل شده است. باندبازی رواج یافته است و تنها جنبه‌های مادی برای بازیگری در نظر گرفته می‌شود و نه اینکه شخصی بتواند به خوبی بازی کند.

گیتی معینی با تیپ سپرت و روسری قرمز

رضا فیاضی

در سال ۱۳۳۲ در اهواز متولد شد. او مدرک دیپلم را در همین شهر دریافت کرد و پس از آن به بازیگری در تئاتر و فیلم کوتاه پرداخت و کارگردانی تئاتر را نیز تجربه کرد. در سال ۱۳۵۴ وارد دانشکده هنرهای زیبا شد. با اجرای تئاتر در مدارس در دوران راهنمایی و دبیرستان کار غیر حرفه‌ای خود را آغاز کرد.همچنین فوق لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه آریزونای آمریکا در سال 1984 را دارد.

پس از بازی در تئاتر تانگو (اسلاومیر مروژک) در دانشگاه آریزونا و نمایش همه علیه من (نیل سایمن) همراه با رضا ژیان در آمریکا در سال 1995، در سال 96 به ایران آمد و اولین بار در مجموعه کاکتوس ظاهر شد.

بازی متفاوت او در مجموعه گوهر کمال او را به شهرت رساند. او در سینما هم موفق بود.

تیپ مشکی رضا فیاضی

سوسن پرور

سوسن پرور از بازیگران زن کمدی متولد اسفند ۱۳۵۴ و عضو گروه نمایش «ستاک» است و تاکنون نمایشنامه‌هایی چون سالار تشنگان و جمعه ۳۰ دی را کارگردانی کرده است.

بازیگری را از سال ۱۳۷۳ به طور رسمی با بازی در تئاتر شروع نمود.

وی در سال ۸۷ با بازی در سریال بزنگاه ساخته رضا عطاران توانست به خوبی شناخته شود او همچنین در در فیلم های سینمایی زندان زنان و ردکارپت نیز بازی داشته است.

تیپ صورتی سوسن پرور

محمدرضا هدایتی

متولد1352 زابل در استان سیستان و بلوچستان است. وی از دوران کودکی به تئاتر روی آورده است. او خرداد ۷۴ به تهران آمد و در انتشارات مرغ آمین مشغول به کار شد.

محمدرضا هدایتی با پیراهن ابی

محمد کاسبی

فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک تهران در سال 1361.
موسس حوزه اندیشه و هنر اسلامی.فعالیت در رادیو در سال 1359.
فعالیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از اعضای اولیه شوراهای بازبینی فیلم و صدور پروانه نمایش.

محمد کاسبی با پیراهن مشکی

رضا کریمی

سالهاست فعالیت هنری دارد، اما او را بیشتر به واسطه حضورش در سریالهای چارخونه، مسافران و جایزه بزرگ به خاطر داریم. کریمی در رشته بازیگری تحصیل کرده است و این کار را بسیار دوست دارد.
او در حال حاضر سریالهای ساختمان پزشکان و نابرده رنج را روی آنتن سیما دارد. به این بهانه سراغش رفتیم تا از چند و چون کارش بیشتر بدانیم.

رضا کریمی با پیراهن چهارخونه

سوروش جمشیدی

سروش جمشیدی از بازیگران مرد طنز سینمای ایران است که اصالتی یزدی دارد و اصالتاً زرتشتی است.وی در چند مصاحبه گفته‌است که مهران مدیری برای او کار بزرگی کرده‌است و پس از چند سال بیکاری او را به کار در دورهمی و در حاشیه دعوت کرده‌است. او توانست رتبه ۹ دانشگاه سراسری را کسب کند و در رشته برق در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کند. او پس از کسب مدرک فوق دیپلم انصراف داده‌است. در واقع علت چهره شدن نامبرده بازی درخشان با نام پیله در برنامه طنز سیمای یزد بوده‌است.

جمشیدی در برنامه‌های مختلف شبکه تابان نقش آفرینی کرده و پیش‌تر در استان یزد برای بازی در تئاتر شهرت داشته‌است. وی معروف‌ترین اثرش در حاشیه است که در آن زیاد دیده نشد، اما در برنامه دورهمی با ایفای نقش قیمت توانست به شهرت برسد. همچنین در سال ۸۴ در سریال متهم گریخت به کارگردانی رضا عطاران در چند سکانس به ایفای نقش پرداخته بود. او در برنامه «دورهمی» ساختهٔ مهران مدیری به یک کمدین شناخته شده تبدیل شد.

تیپ اسپرت و مشکی سوروش جمشیدی

 


پیشنهاد می کنیم حتما مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

عکس ۴۰ بازیگر زن ایرانی بدون آرایش

کدام بازیگران ایرانی مقیم خارج از کشور هستند؟

مهریه های بازیگران زن ایرانی بر اساس ادعای خودشان

معرفی بازیگران ایرانی که خواننده هم هستند

شباهت عجیب بازیگران ایرانی با ستاره های هالیوود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد